Leht, mida soovite vaadata, asub veebi täisversioonis. Kas soovite vaadata täisversiooni?

Edasi

Riigikogu

Eesti Konservatiivne Rahvaerakonna Riigikogu fraktsioon esitas haridus- ja teadusminister Liina Kersnale arupärimise eesti-vene segakoolide kohta.

Saadikute arupärimine lähtub murest, et haridusministeeriumis kavandatav üleminek eesti-vene segakoolidele halvendab õppekvaliteeti.

„Eesti-vene segakoolid võivad tunduda kaua oodatud päästerõngana. Samas on põhjust arvata, et niisugune eksperimenteerimine võib endaga kaasa tuua hoopis haridustaseme languse nii eesti kui vene laste seas,“ selgitab Riigikogu liige Peeter Ernits (EKRE).

„Samuti pole selge, kuidas sobitub rahvusidentiteedi asendamine riigiidentiteediga meie põhiseaduse preambuliga, mille järgi on Eesti Vabariigi eesmärk eesti keele, kultuuri ja rahvuse säilimine läbi aegade.“

EKRE fraktsioon soovib teada, kuidas tagab haridusminister, et vene-eesti ühtses segakoolis ei lange ei eesti ega vene kodukeelega laste õppeedukus.

„On loogiline, et emakeeles õppimine tagab kõige paremad tulemused. Me soovime vastust, millistele uuringutele minister toetub, kui väidab, et ühtse vene-eesti segakooli tingimustes tõuseb mitte-eesti emakeelega õpilaste õppeedukus,“ ütles Ernits.

„Tahame kuulda selgitusi ka selle kohta, kas segakoole planeerides on arvestatud ka nende Lasnamäe, Maardu, Loksa, Kiviõli ja teiste piirkondade eesti lastevanematega, kes leiavad, et Eestis peab eesti laps saama õppida eestikeelse ja kultuurilise keelekeskkonnaga lasteaias ja koolis.“

Tagasiside