Leht, mida soovite vaadata, asub veebi täisversioonis. Kas soovite vaadata täisversiooni?

Edasi

Riigikogu

Eelnõu andmed

Algataja: Vabariigi Valitsus
Algatatud: 11.05.2020
Juhtivkomisjon: Majanduskomisjon
Juhtivkomisjoni esindaja: Kalvi Kõva
Vastutav ametnik: Piia Schults

Eelnõu algteksti tutvustus

Eelnõuga luuakse elektritõukerataste ja muude kergete elektrisõidukite kasutamise turvalisuse ja liiklejate ohutuse huvides asjakohased liiklusreeglid ja nõuded selliste sõidukite kasutamisel. Kasutusele võetakse uus sõidukite kategooria – kergliikur, mis hõlmab erinevaid ühe inimese vedamiseks ette nähtud elektri jõul liikuvaid sõidukeid, näiteks elektrilised tõukerattad, elektrirulad, tasakaaluliikurid ja muud taolised istekohata sõidukid. Eelnõu näeb ette lubada kergliikur sõitma eelkõige jalakäijale ja jalgratturile ettenähtud keskkonda, erandina ka sõiduteele. Reguleeritakse tee ületamise nõuded ja tee andmise kohustused ning kergliikuri juhi kohustused ohutuse tagamisel. Suurimaks sõidukiiruseks kehtestatakse kergliikurile 25 km/h, seejuures jalakäijate vahetus läheduses tuleb sõita jalakäijat mitte ohustava kiirusega. Kergliikuriga sõiduteel liiklemiseks nõutakse 10–15-aastaselt kergliikuri juhilt jalgratta juhtimisõigust ja alla 16-aastane juht peab kandma teel sõites kinnitatud rihmaga kiivrit. Samuti kehtestatakse nõuded kergliikurite võimsusele, helkurite ja tulede kasutamisele, sätestatakse kergliikuri suurim lubatud laius, nõuded peatumisele ja parkimisele ning sätestatakse trahvimäärad liiklusnõuete rikkumise eest. Täiendavalt täpsustatakse jalgrattureid, pisimopeedi- ja mopeedijuhte puudutavaid nõudeid, eelkõige nende asukohta teel ja tee andmise kohustustega seonduvat.

Tekstid

191 SE Eelnõu menetluskäik

Jõustamine
13.11.2020 Avaldatud Riigi Teatajas
09.11.2020 Välja kuulutatud
29.10.2020 Saadetud Vabariigi Presidendile
Kolmas lugemine
28.10.2020 Täiskogu korraline istung kolmapäev, 28.10.2020 14:00
Otsus: Vastuvõetud
Teine lugemine
21.10.2020 Täiskogu korraline istung kolmapäev, 21.10.2020 14:00
Otsus: Saadetud kolmandale lugemisele
13.10.2020 Komisjoni istung teisipäev, 13.10.2020 kell 14.00
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 21.10.2020 14:00
Otsus: Teha ettepanek teine lugemine lõpetada
Otsus: Kui teine lugemine lõpetatakse, teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda ja viia läbi lõpphääletus 28.10.2020 14:00

MAJK_protokoll_nr_77_13.10.2020.asice

Lisa_2_(2021.a_eelarve).pdf

Lisa_3_(õigusloome_plaanid).pdf

MAJK_protokoll_nr_77_13.10.2020.pdf

Lisa_1_(kriisimeetmed).pdf

Esimene lugemine
15.06.2020 Täiskogu korraline istung esmaspäev, 15.06.2020 15:00
Otsus: Esimene lugemine lõpetatud
09.06.2020 Komisjoni istung teisipäev, 9.06.2020 kell 14.00
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 15.06.2020 15:00
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada

MAJK_protokoll_nr_65_09.06.2020.pdf

MAJK_protokoll_nr_65_09.06.2020.asice

Lisa_1_Arenguseire_Keskuse_tegevuste_ülevaade.pdf

Lisa_2_Rail_Baltica_elluviime_Eestis.pdf

Algatamine
18.05.2020 Komisjoni istung esmaspäev, 18.05.2020 kell 11.10
Otsus: Määrata ettekandjaks Kalvi Kõva

MAJK_protokoll_nr_59_18.05.2020.asice

MAJK_protokoll_nr_59_18.05.2020.pdf

12.05.2020 Menetlusse võetud
11.05.2020 Algatatud

Muudatusettepanekud

Arvamused

  • 23.10.2020

    Tallinna Pensionäride Ühenduse arvamus liiklusseaduse muutmise seaduse eelnõu 191 SE kohta

    E-teade

  • 21.10.2020

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi täiendav arvamus liiklusseaduse muutmise seaduse eelnõu 191 SE kohta

    Arvamus

  • 13.10.2020

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi arvamus liiklusseaduse muutmise seaduse eelnõu 191 SE kohta

  • Kõik arvamused
Tagasiside
 

Prindi

Piia Schults

Haridus

  • Haridustase
    Kõrgharidus (magistrikraadile vastav kvalifikatsioon)
  • Eriala
    Õigusteadus ( - 1990)
  • Õppeasutus
    Tartu Ülikool